Best Ride Setup iti pune la dispozitie servicii Schimb elemente suspensie Auto, SSV, SUV, Pick-up.

  • Schimb amortizoare
  • Schimb arcuri
  • Schimb flanse amortizor
  • Schimb protectii amortizoare (pufere)
  • Montaj suspensie offroad

Ce este suspensia pentru o masina?

Suspensia este sistemul de anvelope, aer pentru anvelope, arcuri, amortizoare si legaturi care conecteaza un vehicul la rotile sale si permit miscarea relativa intre cele doua. Sistemele de suspensie trebuie sa sustina atat tinuta/manevrabilitatea drumului, cat si calitatea deplasarii, care este in contradictie intre ele.

Reglarea suspensiilor este totul despre gasirea compromisului potrivit. Este important ca suspensia sa mentina cat mai mult posibil roata de drum in contact cu suprafata drumului, deoarece orice forta de drum sau sol care actioneaza asupra vehiculului va face acest lucru prin peticele de contact ale anvelopelor.

Suspensia protejeaza, de asemenea, vehiculul in sine si orice marfa sau bagaj impotriva deteriorarii si uzurii. Designul suspensiei din fata si din spate a unei masini poate fi diferit.

Mai simplu spus, este o parte a unei masini care anuleaza majoritatea fortelor pe care le primeste masina de la conducerea pe sosea si mentine cabina linistita. Pot fi pietre mici pe drum sau gropi mari, suspensia le poate descurca.

Aceasta este o intelegere normala pe care o avem ca sarcina unei suspensii este doar de a oferi o perna atunci cand apare o denivelare sau o fisura pe drum. Face mult mai mult decat atat. Sincer, face o masina mai usor de condus. Care sunt celelalte lucruri pe care le face suspendarea?

Ce face o suspensie de masina?

Pe scurt, sistemul de suspensie al masinii dvs. este o retea de protectie a componentelor care absorb socurile, cum ar fi arcuri si amortizoare. Suspensia masinii va ajuta sa va asigurati ca conduceti in siguranta si fara probleme prin absorbtia energiei diferitelor denivelari ale drumului si a altor socuri cinetice. In plus, ajuta anvelopele sa ramana in contact cu drumul prin cresterea frecarii anvelopelor.

Pentru a intelege pe deplin ce face suspensia dvs., trebuie sa intelegeti ce s-ar intampla daca masina dvs. nu ar avea-o.

Cand conduceti pe sosea, anvelopele masinii dumneavoastra se rostogolesc in mod natural peste diverse imperfectiuni si denivelari. Aceste denivelari interactioneaza cu rotile masinii tale, aplicand forta de fiecare data. Legile fizicii dicteaza ca orice forta exercitata asupra unui obiect are magnitudine si directie.

Lovind o denivelare pe drum, forteaza roata sa se miste in sus si in jos la un unghi perpendicular (vertical fata de suprafata drumului). Desigur, denivelarile mici nu transfera multa energie cinetica verticala masinii tale. Dar denivelarile majore ale drumului sau imperfectiunile suprafetei pot transfera destul de multa energie.

Este de bun simt; Cand rotile masinii tale lovesc o denivelare, masina castiga energie si se zvacneste in sus sau in jos.

Daca nu ai avea suspensie, toata acea energie ar fi transferata in cadrul masinii tale. Acest tip de transfer de energie poate face condusul inconfortabil in cel mai bun caz. In plus, masina dumneavoastra ar putea pierde aderenta pe sosea, ceea ce ar face ca rotile sa sara si apoi sa se loveasca inapoi pe suprafata drumului.

 

De ce este atat de importanta suspensia masinii tale?

Orice masina moderna este echipata cu suspensie datorita avantajelor sale. De exemplu:

Sistemele de suspensie maximizeaza frecarea dintre anvelopele masinii tale si drum. Prin maximizarea frecarii, va puteti conduce vehiculul mai stabil si puteti experimenta o manevrare mai confortabila. Cu cat anvelopele tale au mai mult contact cu drumul, cu atat poti conduce mai sigur si mai increzator.
Sistemul de suspensie al masinii dumneavoastra ofera, de asemenea, confort suplimentar. Limitand energia cinetica transferata in cabina de la imperfectiunile drumului, cum ar fi denivelarile, veti experimenta mult mai putine balansari, iar pasagerii se vor bucura, de asemenea, de o calatorie mai lina.
In plus, sistemele de suspensie pot ajuta la cresterea duratei de viata si a durabilitatii masinii dumneavoastra. Componentele vehiculului dumneavoastra sunt supuse mult mai putin stres in timp, limitand cantitatea de energie transferata de la denivelarile si gropile de pe drum. Prin urmare, celelalte componente ale masinii tale vor dura mai mult.

Cum functioneaza o suspensie de masina?

O suspensie functioneaza pe principiul disiparii fortei care implica transformarea fortei in caldura, inlaturand astfel impactul pe care l-ar fi facut forta. Foloseste arcuri, amortizoare si bare pentru a realiza acest lucru. Un arc va retine energia, in timp ce un amortizor o va transforma in caldura.

Sarcina unei suspensii de masina este de a maximiza frecarea dintre anvelope si suprafata drumului, de a oferi stabilitate a directiei cu o manevrabilitate buna si de a asigura confortul pasagerilor.

Daca un drum ar fi perfect plat, fara nereguli, suspensiile nu ar fi necesare. Dar drumurile sunt departe de a fi plate. Chiar si autostrazile proaspat asfaltate au imperfectiuni subtile care pot interactiona cu rotile unei masini.

Aceste imperfectiuni sunt cele care aplica forte asupra rotilor. Conform legilor miscarii lui Newton, toate fortele au atat marime, cat si directie. O denivelare pe drum face ca roata sa se miste in sus si in jos perpendicular pe suprafata drumului.

Marimea, desigur, depinde de daca roata loveste un cucui urias sau pata mica. In orice caz, roata masinii sufera o acceleratie verticala pe masura ce trece peste o imperfectiune.

Fara o structura intermediara, toata energia verticala a rotii este transferata catre cadru, care se misca in aceeasi directie. Intr-o astfel de situatie, rotile pot pierde complet contactul cu drumul. Apoi, sub forta descendenta a gravitatiei, rotile se pot lovi inapoi in suprafata drumului.

Studiul fortelor care lucreaza asupra unei masini in miscare se numeste dinamica vehiculului si trebuie sa inteleaga cateva dintre aceste concepte pentru a aprecia ce este necesar o suspensie in primul rand.

Care sunt partile suspensiei auto?

Sistemul de suspensie al vehiculului dumneavoastra este format din urmatoarele parti:

Acestea sunt singura parte a sistemului de suspensie care atinge solul.
Arcuri elicoidale. Acestea sunt piesa care absoarbe impactul atunci cand un vehicul loveste o denivelare pe drum.
Amortizoare. Uneori numita socuri sau amortizoare, aceasta parte sustine arcul elicoidal pentru a reduce si mai mult impactul unei lovituri sau gropi.
Tije/legaturi. Aceste piese lucreaza impreuna pentru a lega diferite parti ale sistemului de suspensie.
Imbinari/lagare/bucse. Aceste piese permit anumitor componente ale sistemului de suspensie sa efectueze actiuni de alunecare.
Unele vehicule nu au amortizoare. In schimb, aceste vehicule vin cu bare. O bara este similara cu un amortizor, deoarece ofera suport pentru suspensie, precum si pentru arcurile elicoidale.

Sistemul de directie este, de asemenea, important deoarece functioneaza cu intregul sistem de suspensie pentru a face masina sa se intoarca. Intregul sistem de suspensie se afla deasupra cadrului vehiculului, care suporta greutatea vehiculului.

Tipuri de suspensii auto
Exista 8 tipuri de suspensii auto, dupa cum este mentionat mai jos:

  • Suspensie Multi-Link
  • Suspensie punte rigida
  • Suspensie Macpherson
  • Suspensie cu dubla articulatie
  • Suspensie independenta
  • Suspensie rigida
  • Suspensie cu brat de suspensie
  • Suspensie pneumatica

1. Suspensie Multi-Link

Multi-Link este o suspensie dezvoltata de Double Wishbone si Multi-Link intr-o suspensie care are un design de constructie destul de complicat, deoarece are parti separate care sunt tinute impreuna prin imbinari.

Aceasta suspensie are si capete componente care pivoteaza pe doua parti ale bratului. Constructia se realizeaza prin manipularea directiei fortei care va fi primita de roata.

Multi-Link este un tip de suspensie care are o aderenta de calitate si cu aceasta suspensie, controlul masinii devine mai usor. Suspensia Multi-Link are, de asemenea, multe variante.

Daca aceasta suspensie este deteriorata, atunci procesul de inlocuire dureaza mult, iar piesele de schimb sunt inca rare, deci pretul este relativ mai scump decat alte suspensii.

2. Suspensie punte rigida

Suspensia de axa rigida este de obicei plasata in spatele masinii. Caracteristica principala a acestei suspensii sunt rotile sale din stanga si dreapta spate. Cele doua roti sunt conectate intr-o singura axa, denumita in mod obisnuit axa.

Suspensia cu punte rigida are 2 modele simultan, si anume modelul Axle Rigid care este echipat cu arcuri lamelare si modelul Axle Rigid care este echipat cu un arc elicoidal sau denumit adesea arc.

Aceasta suspensie are o calitate destul de buna si poate fi aplicata in diferite tipuri de masini. Este destul de simplu deoarece poate functiona doar cu o singura piesa solida si este echipat cu 2 arcuri.

Osia rigida este, de asemenea, considerata o suspensie puternica, astfel incat poate suporta sarcini mari in mod stabil, facandu-l potrivit pentru diferite tipuri de masini mari.

Suspensia poate ajuta la atenuarea vibratiilor sau socurilor care apar atunci cand va aflati pe un drum care este denivelat sau tinde sa fie accidentat. Cu o masina cu suspensie de buna calitate, puteti ramane asezat fara nicio intrerupere.

Suspensia este utila nu numai pentru a ajuta la reducerea vibratiilor atunci cand masina conduce, dar poate face manevrarea mai sigura si permite masinii sa ruleze stabil pe drum.

Cu utilizarea sa foarte semnificativa, desigur, suspensia este o componenta obligatorie intr-o masina si trebuie sa beneficieze de o ingrijire suplimentara.

Acum, exista multe tipuri de masini in intreaga lume si acest lucru face disponibile o varietate de tipuri de suspensii. Chiar si utilizarea suspensiilor in fiecare marca de masini este intotdeauna diferita, datorita unui numar mare de suspensii de calitate.

Diferentierea tipului de suspensie in fiecare marca de masina este cu siguranta o modalitate de a echilibra tipul de masina. Cel putin mai multe tipuri de suspensii sunt larg populare si utilizate in masinile produse in zilele noastre.

3. Suspensie Macpherson

Macpherson este o suspensie al carei nume este preluat de la inventatorul sau, Earle Macpherson. O multime de masini din intreaga lume folosesc suspensii Macpherson.

Multi producatori de automobile le place aceasta suspensie, deoarece are un pret accesibil si are si componente destul de simple.

Suspensia Macpherson are o forma verticala si este sustinuta de amortizoare care sunt folosite ca punct central al coltului din masina. Aceasta suspensie este, de asemenea, foarte usor de obtinut, deoarece este distribuita pe scara larga.

Dezavantajul suspensiei lui Macpherson este ca este mai putin capabila sa primeasca sarcini, iar unghiul de inclinare se schimba intotdeauna atunci cand masina este intors sau se intoarce, ceea ce face ca anvelopele sa fie mai putin capabile sa prinda corect asfaltul drumului.

4. Suspensie cu articulatie dubla

Double Wishbone este un tip de suspensie care are 2 brate care sustin sistemul de suspensie si anume bratele superior si inferior. Cu aceasta suspensie, masina poate rula stabil.

5. Suspensie independenta

Suspensia independenta este o suspensie special conceputa, deoarece rotile din dreapta si din stanga din spate nu sunt conectate direct, ci prin articulatii ale osiilor.

Daca roata din spate calca pe o gaura, desigur, masina nu se va balansa si asta pentru ca doar suspensia din stanga se misca. Suspensia independenta este intr-adevar utilizata pe scara larga in masinile de lux.

Postari inrudite: Ce este volanul si cum functioneaza?
Suspensia independenta are o constructie mai complexa, iar miscarile osiilor sunt independente reciproc. Aceasta suspensie este echipata si cu doua articulatii flexibile. Acest tip de suspensie este inca destul de scump, asa ca utilizarea sa este mai ales in masini de lux.

6. Suspensie rigida – Arc lamela

Rigid – Leafspring este un tip de suspensie care este aplicat pe scara larga in masinile care circula in Indonezia si este folosit mai ales in masinile de tip comercial sau masinile de tip vechi. Aceasta suspensie este de obicei folosita in spatele masinii, deoarece aceasta suspensie este rigida.

Aceasta suspensie are o constructie destul de simpla si simpla. Acest tip de suspensie consta de obicei dintr-o carcasa de osie care este legata in mod intentionat folosind un surub in U deja atasat la cadru. Masinile care folosesc aceasta suspensie au de obicei un nivel de rezistenta destul de ridicat.

7. Suspensie cu brat de suspensie

Trailing Arm este un tip de suspensie ale carui instructiuni sunt aproape aceleasi cu cele 3 Links – Rigid, chiar daca sistemul de lucru este foarte diferit. Modul in care functioneaza este, de asemenea, diferit de cele 3 Verigi – Rigide sau alte tipuri de suspensie.

Suspensia bratului de suspensie s-a conectat din partea dreapta la stanga. Acest tip de suspensie este de obicei plasat in spatele masinii.

8. Suspensie pneumatica

Suspensia pneumatica este una dintre suspensiile dezvoltate care are performante excelente, astfel incat acest tip de suspensie este utilizat pe scara larga in masinile de lux.

Chiar si la masinile de lux, suspensia masinii poate fi reglata folosind un computer si acest lucru permite ca reglarea sa se faca corect.

Dezavantajul acestei suspensii este ca are o constructie foarte complicata in comparatie cu alte tipuri de suspensii. Nu numai atat, dar aceasta suspensie are si un pret foarte scump.